Felnőttképzési nyilvántartási szám: E-001240/2015
Adószám: 19024031-2-42

vissza a listázó oldalra

Képzés neve:Súlyosan, halmozottan sérült személyek kommunikációs segítője
Képzés célja:Megfelelő háttértudással rendelkező, a súlyosan, halmozottan sérült, kommunikációs képességeiben akadályozott kliens kommunikációjának közvetítésére képes segítők képzése. A kommunikációs segítségnyújtáshoz szükséges, hogy a hallgatók több területen is jártasságot szerezzenek, így a képzés végére mind a fogyatékosságügy, mind az ép és sérült kommunikáció, valamint a segítő szakmák terén is megfelelő rálátással kell rendelkezniük.
Képzés célcsoportja:
Időpontok, helyszínek:Helyszín: Cegléd ( változás lehet, Budapest)
Kezdés: 0000-00-00 00:00
Zárás: 0000-00-00 00:00
Jelentkezési határidő: 2014-10-15 17:00
A jelentkezési határidő lejárt.

Helyszín: Budapest
Kezdés: 2014-01-01 00:00
Zárás: 2014-01-01 00:00
Jelentkezési határidő: 2014-10-27 00:00
A jelentkezési határidő lejárt.

Helyszín: Cegléd /BETELT!! ebbe a csoportba jelentkezéseket már nem tudunk fogadni.
Kezdés: 2014-03-13 09:00
Zárás: 2014-03-28 17:00
Jelentkezési határidő: 2014-03-07 00:00
A jelentkezési határidő lejárt.

Helyszín: Nyíregyháza
Kezdés: 2014-04-12 09:00
Zárás: 2014-06-14 18:00
Jelentkezési határidő: 2014-04-04 00:00
A jelentkezési határidő lejárt.

Helyszín: Budapest / BETELT!! ebbe a csoportba jelentkezéseket már nem tudunk fogadni.
Kezdés: 2014-04-24 00:00
Zárás: 2014-05-13 00:00
Jelentkezési határidő: 2014-04-15 00:00
A jelentkezési határidő lejárt.

Helyszín: Nyíregyháza/BETELT, ebbe a csoportba sajnos már nem tudunk fogadni jelentkezőket.
Kezdés: 2014-09-22 00:00
Zárás: 2014-10-01 00:00
Jelentkezési határidő: 2014-09-15 00:00
A jelentkezési határidő lejárt.

Helyszín: Őrbottyán
Kezdés: 2014-09-23 00:00
Zárás: 2014-10-21 00:00
Jelentkezési határidő: 2014-09-15 00:00
A jelentkezési határidő lejárt.

Helyszín: Budapest
Kezdés: 2014-11-03 00:00
Zárás: 2014-11-18 00:00
Jelentkezési határidő: 2014-10-27 00:00
A jelentkezési határidő lejárt.

Helyszín: Budapest/BETELT!
Kezdés: 2015-02-04 09:00
Zárás: 2015-02-19 17:00
Jelentkezési határidő: 2015-01-27 00:00
A jelentkezési határidő lejárt.

Óraszám:60 óra (6 nap), T-14-075/2012, 50 pont
Részvételi díj:Támop 5.4.6 pályázatból finanszírozott
Megszerezhető képesítés:Szociális kreditpontokról szóló igazolás és tanúsítvány
Leírás:

Célcsoport: családsegítés, támogató szolgálat, fogyatékos személyek nappali, bentlakást nyújtó ellátása, különleges, speciális gyermekotthon

 Javasoljuk, hogy akkor jelentkezzen erre a képzésre, ha rendszeres kapcsolatban van fogyatékosokkal és előzetes ismeretei vannak a témában.

A képzésről

A képzés meghatározó része az Alternatív és Augmentatív Kommunikáció (AAK) fogalmának tisztázása, a különböző AAK rendszerek, módszerek bemutatásával, a rendszerek közötti választás szempontjaival, a táblahasználat és a mutatás kérdéseivel, valamint az AAK oktatás főbb fázisaival, a technika szerepének elemzése a mindennapokban, az informatikai akadálymentesítés gondolata. Továbbá azon szempontok ismertetése, melyeket figyelembe kell venni az érzékszervi sérült, súlyosan halmozottan sérült személyek esetében. Megismertetni a hallgatókkal mindazokat a szerepeket, feladatokat és buktatókat, amelyekkel a kommunikációs segítő találkozhat munkája során. A problémák körbejárása, modellálása, hasonló esetekkel való illusztrálása hozzásegíthet a gyakorlati munkára való felkészüléshez.

A képzés témakörei:

1. Főtéma: A fogyatékosság, mint komplex társadalmi jelenség a legfrissebb kutatások tükrében
•    A fogyatékossággal kapcsolatos társadalmi gondolkodás fejlődése
•    A fogyatékosság komplexitása
•    Társadalmi hozzáállás
•    A fogyatékosság közvetlen hatása az egyénre és a családra
•    Emberi jogok és a fogyatékosságügy
•    A diszkrimináció elleni küzdelem jogi lehetőségei
•    A fogyatékossággal kapcsolatos attitűd kialakulása

2. Főtéma: A normál emberi kommunikáció és sérülésének következményei
•    A válság és feldolgozása
o    A krízis meghatározása
o    A lelki válságok, krízisek okai és a kimenetelüket befolyásoló tényezők
o    A lelki válságok, krízisek lefolyása
o    Bemeneti szakasz
o    Átmeneti szakasz
o    Célszakasz
o    Következtetések

3. Főtéma: Az SHS csoport bemutatása
•    A fogyatékosság, halmozott fogyatékosság, súlyos halmozott fogyatékosság és fejlődésmenetében súlyos akadályozottság fogalma, az SHS személyek sokfélesége
•    A súlyosan halmozottan sérült személyek jellemző egészségügyi problémái.
•    Sérült személyek eltérő táplálkozása. Evésterápia

4. Főtéma: A kommunikáció-fogyatékosság következményeinek enyhítése
•    Az AAK - oktatás alapelvei és általános célkitűzései
o    A csapatmunka
o    Az AAK - oktatás célja
o    Az AAK - oktatás kezdetei és a fejlesztés menete
o    A totális kommunikáció
•    Az AAK - oktatás menete
o    Az egyéni fejlesztés
o    Fejlesztés csoportos foglalkozás keretei között

5. Főtéma: Az AAK oktatásának kérdései
•    Az AAK módszereinek alkalmazási lehetőségei érzékszervi sérüléssel élő súlyosan halmozottan sérültek számára
o    Segédeszközt nem igénylő rendszerek
o    Betűjelölő rendszerek
o    Segédeszközt igénylő rendszerek
•     AAK módszerek alkalmazási lehetőségei súlyos fokú hallássérüléssel társuló súlyosan halmozottan sérültek esetén
o     Az AAK módszereinek alkalmazási lehetőségei
o    Segédeszközt nem igénylő rendszerek
o    Segédeszközt igénylő rendszerek
•    AAK módszerek alkalmazási lehetőségei siketvaksággal társuló, súlyosan halmozottan sérültek esetén
o    Segédeszközt nem igénylő rendszerek
o    Segédeszközt igénylő rendszerek

6. Főtéma: A segítő szakmák jellemzői, a segítés lélektana

7. Főtéma: A KS szerepe, feladatai a gyakorlatban a szociális ellátások során
•    A kommunikációs segítő helye és szerepe a segítő szakmákon belül
o    A kommunikációs segítő munkájának alapelvei
o    Az üzenetközvetítés korrektsége
o    Az üzenet küldőjének egyértelműsítése
o    A kommunikációs tapasztalatok átadása
•    A kommunikációs segítő szerepe a kommunikációs akadályok elhárításában
o    Kommunikációs akadályozottság a mindennapokban
o    Kapcsolatfelvétel ismeretlen személyekkel
•    A kommunikációs segítő szerepe az oktatásban
o    A kommunikációs segítő szerepköre, lehetséges feladatai az oktatásban

Szakirodalom feldolgozása


Vizsga:
A képzést több részből álló záróvizsga fejezi be: elméleti teszt, szituációs gyakorlati feladat, segédeszköz működtetése.

 

Helyszín, időpontok:

Nyíregyháza, 4400 Korányi Frigyes utca 160.
Magdaléneum Fogyatékosok Református Ápoló, Gondozó Otthona


1. 2014................

Cegléd, 2700 Bercsényi utca 5.
Molnár Mária Református Fogyatékos Ápoló-Gondozó Otthon

1. 2014. március 13-14,
             március 20-21,
             március 27-28.



Őrbottyán, 2162 Kvassay telep 1.
Juhász Zsófia Református Szeretetotthon, Fogyatékosok Ápoló és Gondozó Intézmény

1. 2014.............

 

1146, Budapest, Hungária krt.200.

Barnabás Református Támogató Szolgálat

1. 2014. áprlilis 24-25,

             május 5-6,

             május 12-13.




A projekt 2013-2014-ben valósul meg.

A pontos időpontokat kérjük, figyelje honlapunkon.

JELENTKEZÉS módja:

Jelentkezési lapot kitöltve és aláírva postai címünkre kérjük visszaküldeni.

 


adatlap nyomtatása

(c) 2009 Magyarországi Református Egyház Szeretetszolgálati Iroda - Az oldalon található tartalmak felhasználása engedélyköteles. - Design és programozás: Arteries Studio